Felanmälan

Felanmälan

Uppkommer skada i lägenheten med tillhörande utrymmen eller visar sig brist som omedelbart måste avhjälpas för att allvarlig olägenhet inte skall uppstå, är hyresgästen skyldig att genast lämna hyresvärden meddelande om skadan eller bristen.

Välj ditt ärende i flikarna här nedanför!

Ej Akut felanmälan/Web
Akut felanmälan!
Låsöppning
Störning
Ej Akut felanmälan/Web

Din felanmälan kommer att behandlas så fort som möjligt. Några saker att tänka på när du gör din felanmälan:

  • Ange om vi får gå in med huvudnyckel. (det går oftast fortare då).
  • Beskriv felet så noggrant som möjligt så vi slipper ringa upp er för att komplettera.
  • Om möjligt, ange eventuellt fabrikat på den felande saken, tex. IFÖ, MORA eller liknande för toalettstol, blandare mm.
  • Om det är fel på tvättutrustning, beskriv vad du gjorde när du upptäckte felet och hur det yttrade sig.

OBS! Fungerar bäst med Internet Explorer eller Firefox.

 

Vidare till felanmälan >>>>

Akut felanmälan!

csgOm du har akuta fel under kontorstid så ringer du oss på kontoret eller skickar ett mail via kontaktformuläret.
Om du har AKUTA fel på helger eller kvällar så ska du ringa vår fastighetsjour CSG på telefonnummer: 019-264050

OBS att endast fel av "akut" karaktär åtgärdas på jourtid.

Detta nummer gäller även för störningsärenden samt låsöppning på jourtid.

Låsöppning

csg Låsöppning på jourtid= Helger samt vardagar kl. 16:00-08:00
Har du tappat/glömt eller fått din nyckel stulen så kan CSG ordna låsöppning mot kontant betalning mot kvitto (Kostnad: 1.000kr år 2016. Reservation för ändringar).

CSG:s telefonnummer är: 019-264050

Du måste kunna identifiera dig samt kunna visa att du bor i lägenheten (visa kontrakt eller att en granne verifierar att du bor där).
OBS! Profinova öppnar INTE under jourtid då all låsöppning sker via CSG!

Låsöppning på dagtid, vardagar.
Är kontoret bemannat så kan vi öppna, detta mot en kostnad på 500kr som betalas kontant vid öppnandet!

Känner vi inte igen er så måste legitimation visas!

Störning

Om du blir störd av din granne.

Vi har ett avtal om störningsjour med CSG, men innan ni ringer dom prova att prata med den granne som stör. 

 

Telefonnumret till CSG är: 019-264050
OBS! Om störningsjouren åker ut och konstaterar störning så kommer vi att debitera kostnaden för utryckningen på den störande hyresgästen. (1.250kr, med reservation för ändringar).

 

Alla har rätt till lugn och ro i sin bostad. OBS ! Vi talar aldrig om vem som klagat på den som stör.

Prata med varandra! Kom ihåg att ta hänsyn till dina grannar.

Det skall vara ”tyst och lugnt” mellan kl. 22.00 och 06.00.

Ska du ha fest? Tala om det för dina grannar några dagar i förväg, sätt upp ett anslag på ytterdörren. Då är det lättare att ha överseende med skratt och musik. Nästa gång är det kanske grannens tur att ha fest? Se till att ni inte väsnas i trapphuset på väg in eller ut, du är som hyresgäst ansvarig för vad dina gäster gör i/utanför huset.